20170103

2017 rullar in med fart

Hej alla underbara bloggläsare, nytt år och nya löften här hemma. Ett till mig själv är att försöka posta lite mer här i min egen blogg. Då jag bloggar för Fru Limegrön så brukar jag glömma bort min egen blogg. Men idag tänkte jag visa ett ATC som jag gjorde under kvällen/natten igår. Jag är med i FB grupp där vi får ett tema och 2 veckor på oss att skapa. Just dessa ATC fick vi längre tid på oss och till sist blev det dessa jag gjorde. Man skulle göra 5st och tema skulle vara Jul. Mina ATC är kanske mer tema vinter men jag ville så gärna göra en lite vobbel detalj och när jag sorterade in mina nyaste dies från Magnolia Doohickey så fick jag idén att sätta huvudet på en liten "fjäder" och få till en liten vobbel.
 
Jag började med att grunda fem mixed media papper med Gesso innan jag färgade in dem med stämpeldyna i blått. Sedan körde jag alla snögubbedelarna (5 delar) i min Big Shot och knapparna gjorde genom att köra ögonen med svart ett antal gånger så snögubbarna fick sina "knappar". Alla delarna distressade jag med bla bla och jag efter så formade de med mitt präglingsverktyg. Jag satte fast "kroppen" med 3D tejp och huvudet som sagt sitter på en liten fjäder som jag snurrade till när jag började med projektet.
Sista detaljen blev "snön" på marken och de små snöflingorna. Jag gjorde även att det hade snöat lite på snögubben så det hade samlats på "armarna" och "näsan". Hoppas ni tycker det var skoj att se och kika gärna på videon om ni inte vet vad en "vobbel" är :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar